M . H A N Z O N

Direktlänk till inlägg 25 juni 2020

Framtiden ♥

Av Mathilda Klasson - 25 juni 2020 19:31

Nu tänkte jag prata framtid, och varför jag har gjort vissa val som jag själv eller andra trott att jag kanske inte skulle göra. Vi kan först ochfrämst börja med anledningen till att vi faktiskt ska flytta. Andreas frågade väldigt spontant för över ett år sedan om jag saknade Västervik. Jag sa ja, för att jag saknade tryggheten och lugnet som staden tillför om man jämför med här i Göteborg, under denna period mådde jag dessutom väldigt dåligt psykiskt och fick mycket hjälp med detta av både arbetsterapeut, fysioterapeut och företagshälsovård. Det var inte förens senare som jag förstod att det antagligen var min ADHD som brassade på min stress och psykiska ohälsa. Jag är extremt ljud och intryckskänskig, så att komma till en ny stad, nytt jobb (där jag dessutom träffar hundratals människor och oändligt med stressiga situationer om dagen samt stora barngrupper), nya sammanhang och inga som helst "egna vänner" eller familj resulterade i att jag mådde väldigt dåligt. 


Även Andreas har längtat ifrån Göteborg, ibland känns det som att han gör det för min skull enbart, men det är för att jag har väldigt svårt att se ett mellanting i olika saker, och har lättare att förstå svart eller vitt. Jag litar på honom, sen är han dock en väldigt snäll person, så det hade inte varit omöjligt... Haha!


Hur som haver bestämde vi oss väldigt fort för att vi skulle flytta, för ingen av oss är speciellt nöjda med våran levnadssituation här i Göteborg. Därför tog vi beslutet att flytta tillbaks, och vi visste exakt när vi ville göra det - efter bröllopet. Snart äger bröllopet rum, och bara två veckor efter bröllopet går flyttlasset till Västervik. Både Andreas och jag kommer att fortsätta arbeta med människor, men inom ett nytt område - korttidsvistelse för personer med funktionsnedsättningar. 


Andreas kommer att arbeta med unga-vuxna med framförallt NPF-diagnoser, och jag kommer att arbeta med barn och ungdommar med funktionsnedsättningar på ett korttidsboende som även fungerar som ett fritids. Jag är oerhört laddad på att få börja på mitt nya jobb, och det ska bli så härligt att få lära sig nytt, och komma till ett lugnare arbetsplatstempo. 


Allt är färdigt - jobb, uppsägningar, ny lägenhet. Det enda som är kvar är ett bröllop, sen kan jag slappna av lite igen. Flytten kommer såklart att vara påfrestande, men den är uppskriven  till punkt och pricka så jag har koll och kan känna ett lugn. Bröllopet har jag inte samma kontroll över.


Förhoppningsvis har några av er med funderingen fått svar på era frågor, och har ni fler funderingar så får ni gärna fråga dom i kommentarsfältet.


Ha det gott ♥


 
 
Natascha

Natascha

25 juni 2020 20:43

Härligt att ni tillsammans har kommit överens om att flytta dit ni känner er mer trygga.. Lycka till och grattis till er (inom kort) äktenskap ❤️

http://Natascha.bloggplatsen.se

Mathilda Klasson

27 juni 2020 21:13

Tack så jättemycket för dina fina ord! ♥ Hoppas du får en fantastisk helg! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathilda Klasson - 5 juli 2020 19:25

Så... I fredags kom min vän Natalie hit och överraskade mig, hon hade en mycket bra förklaring på varför hon var här när jag frågade om det var något lurt på gång, så jag trodde på henne, haha! Igår kom Eva och Mathilda hit och överraskade mig, och i...

Av Mathilda Klasson - 5 juli 2020 19:25

Så... I fredags kom min vän Natalie hit och överraskade mig, hon hade en mycket bra förklaring på varför hon var här när jag frågade om det var något lurt på gång, så jag trodde på henne, haha! Igår kom Eva och Mathilda hit och överraskade mig, och i...

Av Mathilda Klasson - 2 juli 2020 00:18


I måndags så var jag ju hos optikern för att kolla min syn som jag trodde hade blivit markant sämre. Vilket var fallet, så ja... Jag ska få glasögon. Blandade känslor kring det då jag är en bekvämlighetsmänniska, men jag vänjer mig antagligen tillslu...

Av Mathilda Klasson - 28 juni 2020 18:53


Jag känner mig som världens tråkigaste människa just nu. Men jag får nog lov att vara det ett tag. Men jag får dåligt samvete för att jag är ledsen hela tiden. Det är ju nu jag ska vara glad? Eller är det inte så? Jag förstår verkligen inte hur mitt ...

Av Mathilda Klasson - 27 juni 2020 16:11


Det är väl inte jättekonstigt att det är mycket bollar i luften just nu. Jag känner mig så jävla maktlös i allt för tillfället. Jag ser fram emot de kommande tre månaderna jättemycket, men samtidigt vill jag bara att det ska vara slut nu. Dom här för...

Presentation


Mathilda Klasson, 26 år.
Styrkelyftande fritidsledare.

Tävlar för: Västerviks Atletklubb
Viktklass: -72 kg

Instagram

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards